E-mail instellingen in Cubus met Microsoft
Algemene instellingen
Algemene e-mailinstellingen zijn de e-mailinstellingen waar geen medewerker aan gekoppeld is. Om deze met Microsoft te koppelen gaat u als volgt te werk:
Ga naar Beheer
-> Office365
-> Organisatie Email
.
Klik op de +
knop, vul een naam in en klik op Authoriseren
U wordt nu doorgestuurd naar de Microsoft login pagina. Log hier in met het Microsoft account waarmee u wilt mailen. U wordt dan automatisch teruggestuurd naar de startpagina van Cubus.
Er is nu een SMTP instelling gemaakt, deze is nog wel uitgeschakeld.
Om de e-mail instellingen aan te zetten gaat u naar Beheer
-> Algemene instellingen
-> E-mail instellingen
.
Hier kunt u de betreffende instelling openen en aanzetten.
Het algemene account kan een account zijn waar meerdere e-mailadressen aan gekoppeld zijn. Bijvoorbeeld een info@ account waar ook factuur@ recht op heeft. Log in met het hoofd-e-mailadres, deze wordt dan ook de gebruikersnaam, dan kunt u als afzender adres het andere e-mailadres gebruiken.
Let op: Het kan zijn dat er nog een oude algemene instelling staat. Deze kan nu weggehaald worden.
Persoonlijke e-mail instellingen
Om een Microsoft Oauth koppeling te maken voor een medewerker SMTP koppeling moet eerst de medewerker gekoppeld worden met Microsoft
Laat de medewerker zelf deze koppeling leggen, hierdoor hoeft de beheerder niet te weten wat de login gegevens zijn van het Microsoft account van de medewerker.
De medewerker is ingelogd op zijn eigen Cubus omgeving. Vervolgens klik hij rechtsboven op het poppetje en dan op Gebruiker
Ga naar de tab Cloud gegevens
en klik op de knop achter Verbinden
De medewerker wordt doorgestuurd naar de Microsoft inlogpagina. Hier kan hij inloggen en hij wordt dan automatisch teruggestuurd naar de startpagina van Cubus.
Let op: hier gebruikt de medewerker ook zijn eigen inloggegevens van Microsoft
De medewerker is nu gekoppeld.
Voor deze medewerker is er nu ook een SMTP instelling gemaakt, deze is nog wel uitgeschakeld.
Om de e-mail instellingen aan te zetten gaat u naar Beheer
-> Algemene instellingen
-> E-mail instellingen
.
Hier kunt u de betreffende instelling openen en aanzetten.